Něco na vás leze? Pojďte se zahřát

S příchodem podzimu se na nás sesypalo nejen listí, ale i chladná rána, klimatizace, mrholení. Mnozí z vás to odskákali rýmou. Já ne. Jak to dělám? 

Taky se ráno probouzíte do chladu a nevíte, co si obléct, aby vám v klimatizované kanceláři nebylo vedro? V autobuse vedle vás někdo kýchnul a zapomněl na to, co říkala maminka o ruce před pusou? Nebo čekáte dlouho na zastávce, fouká a tramvaj ne a ne přijet? Zebou vás ruce, děsíte se, že na vás zas něco vleze, a v hloubi duše si představujete huňatou deku a zázvorový čaj? Jenže co dělat, než ta zpožděná tramvaj konečně dorazí?

Zkuste dýchat do krabice

Anglicky se tomuto dechu říká Box breathing, doslova krabicový dech, ale je to spíš dýchání do čtverce (nebo na kvadrát?). Ten čtverec si přitom můžete i představovat. Cvičení je jednoduché, velmi prohřívající, takže se nemusíte bát prochladnutí, a dokonce vás ochrání před tou zpropadenou rýmou. 

Jak na to?

  • Sedněte si pohodlně (raději ne ve stoje, mohla by se vám zamotat hlava) s rovnými zády
  • Několikrát se volně nadechněte a vydechněte, všimněte si, jaký váš dech je
  • Nadechěte se na 4 doby
  • Zadržte dech na 4 doby
  • Vydechněte na 4 doby
  • Zadržte dech na 4 doby

Opakujte aspoň 5x a nejlépe po celou dobu, než přijede tramvaj, kde se budete moct schovat před počasím. 

Na podzim zařazujte tenhle dech každý den i několikrát. Nedoporučuji ho ale před spaním, zádrže dechu stimulují organismus. 

Další účinky

Soustředěné rytmické dýchání pomáhá proti stresu, zlepšuje dýchací funkce a pročišťuje dýchací cesty. Když si u dýchání budete představovat, jak do čtverce chodíte kolem nějakého zdroje tepla (kamen, ohně…), pocit vnitřního prohřátí se ještě posílí. Fantazie je totiž mocná čarodějka.
Zachumlejte se tedy do svých představ a hřejivého dechu. 
Přeju vám, ať si podzim užijete ve všech barvách a bez rampouchů u nosu.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *