Zahřejte se meditací

Ráno vstanu a opařím se čajem…

Počkat, počkat! Tady se slibuje psaní o józe a přestávce na kafe a teď zas něco o čaji? říká si zmatený čtenář, který chce pochopit, co se tady vlastně bude dít. Chvilinku strpení, prosím, a vše bude jasné. Odměnou za trpělivost vám bude kratičká audionahrávka, která vám změní vaření čaje či kávy v jednoduchý rituál.

 

První místo, kam zamířím, když si ráno v práci odložím věci v kanceláři, je kuchyňka. Mám doporučeno od své akupunkturistky pít hodně teplé vody (k čemu je to dobré vám povím třeba někdy jindy), a tak jsem si pořídila pěknou termosku na 1,5 litru. Uvařit litr a půl vody v naší rychlovarné konvici trvá přesně 4 minuty 10 sekund a 47 setin sekundy (dneska ráno jsem to v práci stopla!). To už je pořádná pauza! Za skoro pět minut si můžete dojít na záchod, popovídat s kolegy o tom, co dělali o víkendu (na to vám možná 5 minut nestačí).

cvičím. Přicházím do práce mezi prvními, takže není s kým krafat a stejně mám ráda těch pár minut ticha jen se zurčením konvice. Většinou stihnu zavřít oči, protáhnout ramena a krk, která bývají po ránu trochu ohnutá dopředu z držení řidítek na kole (ano, do práce jezdím na kole, ale o tom taky někdy jindy) a třísla, která to potřebují nejen kvůli šlapání do pedálů, ale i proto, že mě čeká sezení. A když se voda vaří zvlášť dlouho a nebo se mi ještě nechce zasednout, tak vměstnám i protažení trupu. Ale to si dopřávám spíš odpoledne, když už jsem se celý den scvrkávala na židli a skoro se mi vytratil dech.

Možná si řeknete co to je za nesmysl, 5 minut jógy? To se ani nestihnu začít soustředit? Myslím, že každý den málo je víc, než jednou za měsíc hodně. Třeba časem přijdete na to, že vám jóga po špetkách dělá dobře, a najdete si na ni víc protoru v práci i mimo ní. Také časem budu přidávat nejen jednotlivé cviky, ale i různě dlouhé sestavy a pro různé příležitosti a různé cíle, kde se budeme moci trochu víc odvázat. Ale pro začátek budu vše dávkovat minimalisticky.

Mnozí z nás trávi spousty času před počítačem. Vaše práce je možná skvělá a děsně vás baví a nebo se v ní cítíte míň nadšeně. Ať už je práce jakákoliv, dlouhé hodiny sezení a koukání do monitoru nedělají dobře ani našemu tělu, ani mysli. Je proto potřeba si od sezení odpočinout, přerušit hledění na krátkou vzdálenost a odvézt pozornost trochu dovnitř. Tak vznikl můj nápad na jógu do pauzy na kafe (čili světově Coffee break yoga). Protože čas na kafe si udělá skoro každý, i ti co kávu nepijou.

Dneska si spolu protáhneme ramena a ruce. Vystačí tak akorát na to uvaření vody. Třísla i trup budou v samostatném článku. A protože se setkáváme poprvé, ráda bych se vám představila i hlasově, nejen na obrázku, takže vás cvičením provedu v audionahrávce. Stejný cvik můžete použít kdykoli máte pocit, že se vám horní část těla smrskla, záda se ohnula a za krkem sedí nějaký pevně utažený svěrák, který nepustí dovnitř už ani jednu molekulu kyslíku.

Takže šup šup do kuchyňky a pustit konvici! Ať to vře!

 

 

 

 

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *